Det startet med en blomstereng

Det startet med en blomstereng
Leppestift, ikke helt som vi kjenner den i dag, har vært en del av menneskers kultur i over 5000 år. Fra rødmalte lepper brukt av egypterne for å vise status, til prostituerte for å lokke til seg kunder, båret som reklame av skuespillere og sangerinner, til en stor del av Dronning Elizabeth sitt image, og til hverdag og fest i vår tid. 
-
  
-
På begynnelsen av 1900-tallet var leppestiften burgunder og dyp rød. På 20-tallet brukte Flappers (en bølge av unge vestlige kvinner som gjorde opprør ved å klippe «bob», bruke korte skjørt og hørte på jazz) leppestiften som et symbol på uavhengighet. 
I 1937 hadde Elisabeth Arden for lenge siden introdusert et bredt spekter av forskjellige farger og leppestiften ble sett på som et symbol for voksen seksualitet. Tenåringsjenter trodde at leppestift var en et symbol på kvinnelighet, mens voksne så på det hele som opprør. 
På 50-tallet sørget Marilyn Monroe og Elizabeth Taylor for at røde lepper var på alles lepper. En undersøkelse som ble gjort i USA i 1951 avslørte at  to tredjedeler av alle tenåringsjenter brukte leppestift. 
-
 
-
Som i alle navn hos Tind of Norway har også THE MEADOW leppestift fått sine navn fra norsk natur. 
Alle fargene har vært analysert opp mot blomster som vokser vilt i naturen, for eksempel fargen til THE MEADOW nr. 7: Clover (Rødkløver).
-
 
-
Det er viktig for oss å fortelle en historie og for å kunne gjøre nettopp det må vi ha assosiasjoner og kunne skape bilder. Dette var første ledd i prosessen frem mot ferdig produkt. Når du kjøper en THE MEADOW leppestift kjøper du et produkt som har blitt skapt med lidenskap i alle ledd. Fra innhold/ råvarer, til design, emballasje og navn.
For å skape en leppestift som passer til alle måtte vi hovedsaklig tenke på to ting: pleie og holdbarhet. 
Pleie i et leppeprodukt er avgjørende, men det må ikke gå på kompromiss med holdbarhet, så klart. 
Fun fact: I 1950 startet kjemikeren Hazel Bishop firma Hazel Bishop Inc. for å promotere sin oppfinnelse, verdens første "long-lasting", "non-smearing" og «kissproof» leppestift med slagordet «Stays on you…not on him».  
-
-
Etter flere runder med forskjellige sammensetninger av ingredienser falt valget på kombinasjonen med vår innovative ingrediens Tindvedbær olje, antioksidantene og fettsyrene i vår norske lakserogn ekstrakt og hyaluronsyre som bevarer og promoterer fukt i huden. Les alt om våre ingredienser her: THE MEADOW
For å øke holdbarhet uten at leppene skulle bli tørre valgte vi å droppe talkum og tilførte mer fargepigment. Vi har på ingen måte laget en leppestift som sitter gjennom en treretters eller i 24 timer, men en pleiende, holdbar leppestift som vil forebygge tørr hud. Litt som en rikt pleiende leppebalm med mye farge. THE MEADOW leppestifter er også helt uten parfyme. 
Tips: Husk at makeup er kreativitet og har ingen regler. Vi anbefaler deg å leke med THE MEADOW som blush, øyenskygge (perfekt å bruke leppestift til "smoky eyes») osv. Du kan også bruke alle farger, men det kommer selvsagt an på hva du ønsker å uttrykke. ;) 
-
Charlotte / faglig leder & mua 

Kommenter

Kommentarer må godkjennes før de publiseres